Reklamační řád internetového obchodu pabex.cz
- Všeobecné ustanovení
1.1 Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), zákonem č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“), zákonem č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovnu Prodávajícího v platném znění a zákonem č. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodě v platném znění. A upravuje právní vztah mezi Prodávajícím, kterým je:
1.2. Prodávajícím je společnost
Obchodní název: E.K. Company s.r.o.
Sídlo: Rudohorská 32, Banská Bystrica 974 11, Slovenská republika
Zapsaná v registru Okresního soudu Banská Bystrica, Oddíl Sro, Vložka číslo 39246/S
IČO: 53172264
DIČ: 2121292107
IČ DPH: SK2121292107
Bankovní účet: SK21 1100 0000 0029 4011 3776
Prodávající je plátcem DPH / DPH /
(dále také „Prodávající“) a každou osobou, která je Kupujícím zboží, nebo služeb nabízených Prodávajícím na Webových stránkách Prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele podle ustanovení Všeobecných obchodních podmínek zveřejněných na Webových stránkách Prodávajícího, tohoto Reklamačního řádu a příslušných zákonů definujících spotřebitele, podle platné legislativy Slovenské republiky, zejména zákonů: Zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovnu Prodávajícího v platném znění, zákon č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění a zákon č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění
1.3. E-mailový kontakt a telefonní kontakt na Prodávajícího je:
Email: info@pabex.cz
1.4. Adresa pro zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv apod. je:
E.K. Company s.r.o., Rudohorská 32, 974 11 Banská Bystrica, Slovenská republika
1.5. Tento Reklamační řád upravuje práva a povinnosti Kupujícího, který je spotřebitelem při uplatňování práv z vad věci (zboží), nebo služeb v souladu s uzavřenou kupní smlouvou na dálku s Prodávajícím prostřednictvím elektronického obchodu Prodávajícího pabex.sk
1.6. Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která uzavřela s Prodávajícím kupní smlouvu, a to prostřednictvím webových stránek Prodávajícího, případně dalšími dálkovými komunikačními prostředky.
1.7. Spotřebitelem je Kupující, který je fyzickou osobou, a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím Webových stránek Prodávajícího, nekoná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti.
1.8. Tento reklamační řád se vztahuje na právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli a Prodávajícím. S výjimkou uvedenou v bodě 4.12. tohoto Reklamačního řádu (Prohlášení Prodávajícího o záruční době v případě, že Kupující nevystupuje v postavení spotřebitele).
1.9. Produkty (dále také „Věci“) jsou zboží, služby, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejněny na Webových stránkách Prodávajícího.
1.10. Pojem Zboží zahrnuje také elektronický obsah nedodávaný na hmotném nosiči.
- Odkazy
2.1. Na vztahy ze zodpovědnosti Prodávajícího za vady zboží, nebo služeb (jako i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy nekonají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti (spotřebiteli), se vztahují kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů, i zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovnu Prodávajícího a zákon č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele.
2.2. Právní vztahy vyplývající z uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je právnická osoba nebo fyzická osoba podnikatel, který jedná v rámci své podnikatelské činnosti /osoby, které nejsou v postavení spotřebitele/ se řídí podle zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění. S výjimkou uvedenou v bodě 4.12. tohoto Reklamačního řádu (Prohlášení Prodávajícího o záruční době v případě, že Kupující nevystupuje v postavení spotřebitele).
2.3. V souladu s §3, odst. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Sb. Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, ke kterým by se prodávající zavázal je dodržovat, přičemž kodex chování se rozumí dohoda, nebo soubor pravidel, která vymezují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám, nebo obchodním odvětvím, pokud tyto nejsou ustanoveny zákonem, nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné správy), které se prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit, nebo získat jejich znění.
- Zodpovědnost Prodávajícího za vady produktů (zboží a služby)
3.1. Prodávající je povinen dodat věc (zboží), nebo službu v souladu s uzavřenou kupní smlouvou, t.j. v požadované kvalitě, množství a bez vad (faktických, právních).
3.2. Prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc, nebo služba při převzetí Kupujícím. Pokud nejde o použité věci, odpovídá Prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka). Prodávající doporučuje Kupujícímu, aby vady zboží, nebo služeb uplatnil u Prodávajícího bez zbytečného odkladu. U použitých věcí Prodávající neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla dojednána nižší cena.
3.3. Kupující je oprávněn prodávanou věc, nebo službu před převzetím prohlédnout.
- Záruční doba
4.1. Záruční doba je 24 měsíců. Záruční doba u použitých věcí je 12 měsíců. Záruční doba začíná běžet od převzetí věci nebo služby Kupujícím.
4.2. Pokud se nejedná o věci, které se rychle kazí, nebo o použité věci, Prodávající odpovídá za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka). Záruční doba je 24 měsíců. Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojený termín použití, záruční doba nevyprší před uplynutím tohoto termínu.
4.3. Pokud se jedná o použitou věc, Kupující a Prodávající se mohou dohodnout na kratší záruční době, ne však kratší než 12 měsíců.
4.4. U věcí, které jsou určeny pro delší užívání, stanoví zvláštní předpisy záruční dobu delší než 24 měsíců. Záruční doba přesahující 24 měsíců se může týkat i pouze některé součástky věci.
4.5. Na žádost Kupujícího je Prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Pokud povaha věci umožňuje, postačí místo záručního listu vydat doklad o koupi.
4.6. Prohlášením v záručním listu vydaném Kupujícímu nebo v reklamě může Prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené tímto zákonem. V záručním listu určí Prodávající podmínky a rozsah této záruky.
4.7. Záruční doba začíná běžet od převzetí věci Kupujícím. Pokud má koupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než Prodávající, začne záruční doba běžet až od dne uvedení věci do provozu, pokud Kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl potřebnou součinnost pro provedení služby.
4.8. Pokud dojde k výměně za novou věc, začíná běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci.
4.9. Pokud dojde k výměně části nové věci, u níž to povaha věci umožňuje, začne na uvedenou část běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, pokud dojde k výměně součásti věci, na kterou byla poskytnuta záruka.
4.10. Práva ze zodpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud nebudou uplatněna v záruční době.
4.11. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl tovar v reklamačním řízení. Práva ze zodpovědnosti za vady tovaru, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud nebudou uplatněna v záruční době.
4.12. V návaznosti na § 429, odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění, Prodávající prohlašuje, že v případě délky záruční doby v obchodních vztazích mezi Prodávajícím a Kupujícím, který nevystupuje v postavení spotřebitele, Prodávající přebírá záruku za jakost zboží a služeb v délce trvání 12 měsíců.
Záruční doba začíná běžet v souladu s ustanovením Čl. IV, bod 4.1 tohoto Reklamačního řádu.
- Postup při uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady (Reklamace)
5.1. Kupující je oprávněn uplatnit práva ze zodpovědnosti za vady věci, zboží nebo služby na adrese: E.K. Company s.r.o., Námestie Ľudovíta štúra 31, 974 05 Banská Bystrica, Slovenská republika.
Kupující může vždy využít právo uplatnit reklamaci osobně v kterékoliv provozovně Prodávajícího, kde je přijímání reklamací vzhledem k povaze věci možné, nebo v sídle Prodávajícího, nebo prostřednictvím třetích osob např. přepravní společnosti, zásilkové společnosti, Slovenská pošta a další. Prodávající doporučuje Kupujícím, aby k uplatnění reklamace využili Reklamační formulář. Tento formulář je volně přístupný na Webových stránkách Prodávajícího.
Při reklamaci Prodávající doporučuje Kupujícímu doložit fakturu, záruční list nebo jiný doklad prokazující zakoupení reklamovaného zboží nebo služby u Prodávajícího. Kupujícímu Prodávající doporučuje, aby při uplatnění reklamace popsal vadu zboží nebo služby.
5.1.1. V případě, že Kupující reklamuje zboží nebo službu jinak než osobně, Prodávající doporučuje Kupujícímu, aby zaslal zboží spolu s detailním popisem vady a dokladem prokazujícím zakoupení zboží od Prodávajícího (například doklad o zaplacení, faktura, záruční list), aby byl reklamní proces urychlen.
5.1.2. Zboží v případě reklamace doporučujeme zasílat doporučenou formou. Zboží Prodávající doporučuje nezasílat formou dobírky, která nebude ze strany Prodávajícího převzata.
5.1.3. Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat spotřebiteli potvrzení. Pokud je reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, Prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit spotřebiteli ihned; pokud není možné potvrzení doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud spotřebitel má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
5.1.4. Prodávající je povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dní od dne uplatnění reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace, pokud lhůta na její vyřízení začala běžet od dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím.
5.2. Vyřízením reklamace není dotčeno právo spotřebitele na náhradu škody podle zvláštního předpisu.
5.3. Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. m) zákona č. 250/2007 Sb. v platném znění (pod vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, poskytnutím přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jejím odůvodněným zamítnutím) ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů od uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud je vyžadováno složité technické posouzení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní od uplatnění reklamace. Pokud k převzetí předmětu reklamace prodávajícím dojde v pozdější den, než je den uplatnění reklamace, začnou lhůty na vyřízení reklamace podle tohoto odstavce běžet od dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím; nejpozději však od momentu, kdy prodávající znemožní nebo zabrání převzetí předmětu reklamace. Po uplynutí lhůty na vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku (předmětu reklamace) za nový výrobek.
5.4. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil během prvních 12 měsíců od koupi, může Prodávající reklamaci vyřídit zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady spojené s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dní od dne vyřízení reklamace.
5.5. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupi a Prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vyřídila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek na odborné posouzení. Pokud je výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese Prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud spotřebitel odborným posouzením prokáže odpovědnost Prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neplyne. Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dní od dne znovu uplatnění reklamace všechny náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.
5.6. Spotřebitel má právo na úhradu nezbytných nákladů (zejména poštovného, které uhradil při odesílání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv ze zodpovědnosti za vady zboží a služeb. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu chyby věci nebo služby má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.
5.7. Náležitosti odborného posouzení v souladu s bodem 5.4 tohoto článku:
Odborné posouzení musí obsahovat:
a) identifikaci osoby, která vykonává odborné posouzení,
b) přesnou identifikaci posuzovaného výrobku,
c) popis stavu výrobku,
d) výsledek posouzení,
e) datum vyhotovení odborného posouzení.
5.8. Pokud to charakter výrobku umožňuje, spotřebitel předá Prodávajícímu (určené osobě) výrobek při uplatnění reklamace. Pokud povaha výrobku neumožňuje doručení výrobku prodávajícímu (určené osobě), spotřebitel může při uplatnění reklamace požadovat odstranění vady na místě, kde se výrobek nachází, nebo si s Prodávajícím (určenou osobou) dohodnou způsob přepravy výrobku.
5.9. Doba od uplatnění práva ze zodpovědnosti za vady až do doby, kdy Kupující po dokončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat Kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.
- Práva Kupujícího při uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady
6.1. Pokud se jedná o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
6.2. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím Prodávajícímu nevzniknou neúměrné náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.
6.3. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to Kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.
6.4. Pokud se jedná o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má Kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva náleží Kupujícímu, pokud se jedná sice o odstranitelnou vadu, ale Kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
6.5. Pokud se jedná o jinou neodstranitelnou vadu, má Kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
- Závěrečná ustanovení
7.1. Tento reklamační řád tvoří nedílnou součást Obecných obchodních podmínek a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla. Dokumenty – Obecné obchodní podmínky a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto Webového sídla jsou zveřejněny na doméně Webového sídla Prodávajícího.
7.2. V případě změny v reklamačním řádu se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí podle reklamačního řádu platného a účinného při uzavření Kupní smlouvy, a to až do momentu jejího zániku.
7.3. Tento reklamační řád je platný a účinný okamžikem jeho zveřejnění na Webovém sídle Prodávajícího dne 03.02.2022.