Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu pabex.cz

1. Obecná ustanovení Tento obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran vyplývající ze smlouvy o koupi uzavřené mezi obchodníkem, kterým je E.K. Company s.r.o., se sídlem Rudohorská 32, Banská Bystrica, 97411, Slovenská republika IČO: 53172264, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Banská Bystrica, Oddíl: Sro, Vložka č. 39246/S, (dále jen "obchodník") a kupujícím, jejímž předmětem je koupě a prodeje zboží na internetové stránce elektronického obchodu obchodníka. Kontaktní údaje prodávajícího: E.K. Company, s.r.o., se sídlem Rudohorská 32, Banská Bystrica, 97411, Slovenská republika, IČO: 53172264, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Banská Bystrica, Oddíl: Sro, Vložka č. 39246/S
DIČ: 2121292107
IČ DPH: SK2121292107
Telefon: +421 951 885 951
Email: info@pabex.cz
Orgán dozoru:
Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inspektorát Slovenské obchodní inspekce se sídlem v Banské Bystrici pro Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
odbor výkonu dozoru
tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, 048/415 18 73
fax č. 048/412 46 93
email: bb@soi.sk
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Tento obchodní podmínky ve znění platném v den uzavření kupní smlouvy jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že obchodník a kupující uzavřou písemnou kupní smlouvu, v níž si dohodnou podmínky odchylné od těchto obchodních podmínek, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněna před těmito obchodními podmínkami. Takto dohodnuté podmínky nesmí být v rozporu s jinými právními předpisy (zkrácení lhůty na vrácení zboží, doby odpovědnosti za vady atd.). Všechny smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním pořádkem Slovenské republiky.
1.2. Doplnkovou smlouvou se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí jakákoliv smlouva o dodání nebo poskytnutí dalšího produktu, který souvisí s předmětem smlouvy uzavřené na dálku, bez ohledu na to, zda produkt dodá nebo poskytne obchodník nebo jiná osoba na základě dohody s obchodníkem.
1.3. Zobrazená cena za zboží na jakékoliv internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje obchodník, zahrnuje daň z přidané hodnoty ve výši stanovené platným právním předpisem Slovenské republiky a nezahrnuje cenu za přepravu zboží nebo jiné volitelné služby. Všechny akce platí do vyprodání zásob, pokud u konkrétního zboží není uvedeno jinak.
1.4. Obchodník si vyhrazuje právo kdykoliv upravit cenu zboží uvedenou na jakékoliv internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje. Změna ceny zboží se nevztahuje na kupní smlouvy uzavřené před změnou ceny, bez ohledu na to, že ještě nedošlo k dodání zboží.
1.5. V případě, že obchodník nedodrží své povinnosti uvedené v platných právních předpisech Slovenské republiky nebo Evropské unie nebo v těchto obchodních podmínkách, může si kupující uplatnit své právo vůči obchodníkovi prostřednictvím příslušného soudu.

2. Způsob uzavírání kupní smlouvy
2.1. Návrh na uzavření kupní smlouvy zasílá kupující obchodníkovi ve formě vyplněného a odeslaného formuláře na internetové stránce obchodníka, kterým zaslal návrh na uzavření kupní smlouvy, jejímž předmětem je odplatný převod vlastnického práva k zboží označenému kupujícím za kupní cenu a za podmínek uvedených v této objednávce (dále jen „objednávka“).
2.2. Následně po odeslání objednávky obdrží kupující na svou e-mailovou adresu automaticky vykonávané oznámení o přijetí objednávky do elektronického systému obchodníka (dále jen „potvrzení přijetí objednávky“). Na e-mailovou adresu kupujícího mohou být v případě potřeby zasílány všechny další informace ohledně jeho objednávky.
2.3. Potvrzení přijetí obsahuje údaje o tom, že obchodníkovi byla doručena objednávka, není však akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy.
2.4. Obchodník následně zašle na e-mailovou adresu kupujícího informaci o tom, zda byla objednávka kupujícího akceptována (dále jen „akceptace objednávky“). Akceptace objednávky obsahuje informaci o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží a/nebo jiných služeb, údaj o předpokládané dodací lhůtě zboží, název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno a údaje o případné ceně, podmínkách, způsobu a termínu přepravy zboží do dohodnutého místa doručení zboží pro kupujícího, údaje o obchodníkovi (obchodní název, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodním rejstříku a pod.), případně i jiné potřebné údaje.
2.5. Kupní smlouva je uzavřena doručením akceptace objednávky v elektronické nebo písemné podobě kupujícímu.
2.6. Obchodník jasným, jednoznačným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem informoval před odesláním objednávky kupujícího o předzávazných informacích týkajících se platby, obchodu, přepravy a jiných podmínek tak, že:
a) o hlavních vlastnostech produktu v rozsahu přiměřeném použitému komunikačnímu prostředku a produktu informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka.

b) o obchodním názvu a sídle obchodníka nebo osoby, v jejímž jménu obchodník podniká, informoval na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka a v čl. 1 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
c) o telefonním čísle obchodníka, o adrese elektronické pošty obchodníka a o dalších prostředcích on-line komunikace kupujícího s obchodníkem informoval na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka a v čl. 1 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
d) o adrese obchodníka, nebo osoby, která v jeho jménu jedná, na které může kupující uplatnit práva ze zodpovědnosti za vady zboží nebo služby, odstoupení od smlouvy, podat žádost o nápravu nebo jiný podnět, informoval v čl. 1 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
e) o celkové ceně zboží nebo služby včetně daně z přidané hodnoty a všech ostatních daní nebo pokud vzhledem k povaze zboží nebo služby není možné cenu přiměřeně určit předem, způsobem, jakým se vypočítá, stejně jako o nákladech na dopravu, dodání, poštovné a jiných nákladech a poplatcích, nebo, pokud tyto náklady a poplatky nelze určit předem, o skutečnosti, že kupující je bude povinen uhradit, informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka,
f) o platebních podmínkách, dodacích podmínkách, o lhůtě, do které se obchodník zavazuje dodat zboží nebo poskytnout službu, informoval v příslušných článcích těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
g) o existenci a délce trvání zákonné zodpovědnosti obchodníka za vady zboží, digitálního obsahu a digitální služby a dostupnosti spotřebitelské záruky, pokud ji obchodník nebo výrobce poskytuje, a o postupech uplatňování a vyřizování zodpovědnosti za vady, stížností a podnětů kupujícího informoval v příslušných článcích těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
h) o existenci a délce trvání zodpovědnosti za vady služby a postupu při uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady služby informoval v příslušných článcích těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
i) o podmínkách poprodejního servisu v příslušných článcích těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
j) o kompatibilitě a interoperabilitě věcí s digitálními prvky, digitálního obsahu a digitální služby, o kterých obchodník ví nebo je rozumné očekávat, že o nich ví, kupujícího informoval při jednotlivých produktech na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka,
k) o právu spotřebitele podat obchodníkovi žádost o nápravu s uvedením zvláštního odkazu na webové sídlo, na kterém jsou zveřejněny informace o příslušném subjektu alternativního řešení sporů, informoval v čl. 11 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
l) o právu kupujícího odstoupit od kupní smlouvy, o podmínkách, lhůtě a postupu při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy informoval v čl. 10 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
m) o poskytnutí formuláře na odstoupení od kupní smlouvy informoval v čl. 10 a v příloze těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka; obchodník zároveň poskytl samotný formulář na odstoupení od kupní smlouvy v příloze těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
n) o informaci, že pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, bude nést náklady spojené s vrácením zboží obchodníkovi podle § 21 odst. 3 Zákona 108/2024 Z.z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen "Zákon") a pokud odstoupí od kupní smlouvy i náklady na vrácení zboží, který vzhledem k jeho povaze není možné vrátit prostřednictvím pošty, informoval v čl. 10 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
o) o povinnosti kupujícího uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění podle § 21 odst. 5 Zákona, pokud kupující odstoupí od smlouvy o službách po tom, co udělil obchodníkovi výslovný souhlas podle § 17 odst. 10 písm. c). Zákona informoval v čl. 10 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
p) o okolnostech, za kterých kupující ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, informoval v čl. 10 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
q) o existenci příslušných kodexů chování, které se obchodník zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může kupující s nimi seznámit nebo získat jejich znění informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka,
r) o délce trvání smlouvy, pokud jde o smlouvu uzavřenou na dobu určitou; pokud jde o smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo pokud jde o smlouvu, při které se automaticky prodlužuje její platnost, i informaci o podmínkách vypovězení smlouvy informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,

s) o minimální délce trvání závazků kupujícího vyplývajících z kupní smlouvy, pokud z kupní smlouvy vyplývá pro kupujícího takovýto závazek, informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
t) o povinnosti kupujícího zaplatit zálohu nebo poskytnout jinou finanční záruku na žádost obchodníka a o podmínkách, které se na její poskytnutí vztahují, pokud z kupní smlouvy vyplývá pro kupujícího takovýto závazek, informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
u) o funkčnosti věcí s digitálními prvky, digitálního obsahu a digitální služby, včetně dostupných technických ochranných opatření, informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
v) o možnosti a podmínkách řešení sporu mimosoudní cestou prostřednictvím systému alternativního řešení sporů, pokud se obchodník zavázal tento systém využívat, informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
w) o úkonech potřebných k uzavření kupní smlouvy, tak, že tyto potřebné úkony popsal v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
x) o tom, že kupní smlouva bude uložena v elektronické podobě u prodejce a je kupujícímu dostupná po tom, co si ji kupující písemně vyžádá, informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka,
y) o tom, že jazykem nabízeným k uzavření smlouvy je slovenský jazyk, informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu obchodníka a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka.
2.7. Pokud obchodník nesplnil informační povinnost o úhradě dodatečných poplatků nebo jiných nákladů podle bodu 2.6. písm. e) těchto obchodních podmínek nebo o nákladech na vrácení zboží podle bodu 2.6. písm. n) těchto obchodních podmínek, kupující není povinen tyto dodatečné náklady nebo poplatky uhradit.

3. Práva a povinnosti obchodníka
3.1. Obchodník je povinen:
a) dodat na základě objednávky potvrzené akceptací kupujícímu zboží v dohodnutém množství, kvalitě a lhůtě a zabaliť ho nebo vybavit na přepravu způsobem potřebným na jeho uchování a ochranu,
b) zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy ČR,
c) bezodkladně po uzavření kupní smlouvy, nejpozději však spolu s dodáním zboží, poskytnout kupujícímu potvrzení o uzavření kupní smlouvy na trvalém nosiči, například prostřednictvím e-mailu. Potvrzení musí obsahovat všechny informace uvedené v bodě 2.6. včetně formuláře na odstoupení od kupní smlouvy.
d) předat kupujícímu nejpozději spolu s zbožím v písemné nebo elektronické podobě všechny doklady potřebné na převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané platnými právními předpisy ČR (návody v českém jazyce, záruční list, dodací list, daňový doklad).

3.2. Obchodník má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od kupujícího za dodané zboží.
3.3. Pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není obchodník schopen dodat zboží kupujícímu v lhůtě dohodnuté v kupní smlouvě nebo určité těmito obchodními podmínkami, je obchodník povinen nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost pro kupujícího odstoupit od kupní smlouvy, resp. stornovat objednávku. V případě, že kupující v přiměřené lhůtě nepřijme náhradní plnění nabízené obchodníkem ani neodstoupí od kupní smlouvy, je obchodník oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a v případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, obchodník je povinen vrátit již uhrazenou kupní cenu nebo její část v lhůtě 14 dní ode dne doručení odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu.

4. Práva a povinnosti kupujícího
4.1. Kupující byl obchodníkem seznámen s tím, že součástí objednávky je povinnost zaplatit cenu.
4.2. Kupující je povinen:
a) převzít objednané a dodané zboží,
b) zaplatit obchodníkovi dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení zboží,
c) potvrdit v dodacím listě převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby.
4.3. Kupující má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém smluvními stranami.

5. Dodací a platební podmínky
5.1. Obvyklá dostupnost zboží s termínem jeho expedice je uvedena u každého zboží na internetové stránce elektronického obchodu.

5.2. Pokud se obchodník a kupující v kupní smlouvě nedohodli jinak, obchodník je povinen dodat zboží kupujícímu bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy. Pokud obchodník nesplní svůj závazek dodat zboží v lhůtě podle první věty, kupující ho vyzve, aby dodal zboží v ním poskytnuté dodatečné přiměřené lhůtě. Pokud obchodník nedodá zboží ani v této dodatečné přiměřené lhůtě, kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy.
5.3. Obchodník je oprávněn vyzvat kupujícího na převzetí zboží i před uplynutím lhůty na dodání zboží dohodnuté v kupní smlouvě.
5.4. Barevné zobrazení zboží na monitoru nemusí přesně odpovídat reálným barevným odstínům, jak je bude kupující vnímat v skutečnosti. Zobrazení barevných odstínů je mimo jiné závislé na kvalitě zobrazovacího monitoru, resp. jiného použitýho zobrazovacího zařízení.
5.5. Kupující je povinen převzít zboží na místě, které je obchodníkem nebo jeho zástupcem pověřeným doručením zboží a kupujícím dohodnuté v kupní smlouvě nebo jiným způsobem v čase před doručením zboží (dále jen „Místo“). Kupující je povinen převzít zboží v časovém rozsahu, který je obchodníkem nebo jeho zástupcem pověřeným doručením zboží a kupujícím dohodnuté v kupní smlouvě nebo jiným způsobem v čase před doručením zboží (dále jen „Časový rozsah“).
5.6. V případě, že obchodník dopraví zboží kupujícímu na Místo a v Časovém rozsahu, kupující je povinen převzít zboží osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti při převzetí zboží a podepsat protokol o zaplacení kupní ceny a doručení a předání zboží. Třetí osoba zmocněná na převzetí zboží je povinna předložit obchodníkovi kopii akceptace objednávky. Zboží se považuje za dodané a převzaté okamžikem doručení zboží kupujícímu. Doručením zboží kupujícímu se rozumí dodání zboží na Místo, jeho převzetí kupujícím nebo třetí osobou zmocněnou kupujícím a podepsání protokolu o zaplacení kupní ceny a doručení a předání zboží kupujícím nebo třetí osobou zmocněnou kupujícím.
5.7. Pokud bude nutné opakovat dodání zboží z důvodu nepřítomnosti kupujícího na Místě a v Časovém rozsahu nebo v případě, že kupující bez předchozího písemného odstoupení od kupní smlouvy neprevezme zboží do 7 dní po marném uplynutí Časového rozsahu, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnění náhrady za vzniklou škodu ve výši skutečných nákladů na pokus o neúspěšné doručení zboží na Místo.
5.8. Kupní smlouva je uzavřena s rozvazovací podmínkou, že pokud kupující nezaplatí obchodníkovi dohodnutou kupní cenu podle bodu 4.2 těchto obchodních podmínek ve lhůtě 15 dní od výzvy obchodníka na převzetí zboží, smlouva se od začátku ruší, smluvní strany si vrátí nebo nahradí všechna přijatá plnění a obchodník získává právo volně disponovat s objednaným zbožím.
5.9. Kupující je oprávněn zkontrolovat zásilku, tedy zboží i jeho obal ihned po doručení v přítomnosti zástupce obchodníka. V případě zjištění vady zboží a/nebo v případě, že zásilka není kompletní (nižší počet kusů zboží, resp. chybí objednané zboží) je zástupce obchodníka povinen na žádost kupujícího vyhotovit Zápis o škodě s uvedením rozsahu a povahy vady zboží, jehož správnost potvrdí kupující. Na základě takto vyhotoveného zápisu doručeného obchodníkovi může následně kupující odmítnout převzít dodané zboží s vadou nebo potvrdit doručení zboží s vadou a následně v souladu s čl. 8 těchto obchodních podmínek uplatnit odpovědnost za vady zboží u obchodníka nebo u jiné osoby, o které obchodník informoval kupujícího před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky (dále jen „určená osoba“). V případě, že kupující odmítne převzít dodané zboží s vadou, všechny účelně vynaložené náklady na vrácení zboží obchodníkovi nese obchodník.
5.10. Kupující je oprávněn v případě nedodání zboží obchodníkem v lhůtě uvedené v bodě 5.2. těchto obchodních podmínek odstoupit od kupní smlouvy a obchodník je povinen vrátit kupujícímu již zaplacenou část kupní ceny bez zbytečného odkladu nejpozději však v lhůtě 14 dní od doručení odstoupení od kupní smlouvy stejným způsobem, jaký použil kupující při své platbě, pokud se s kupujícím nedohodne na jiném způsobu vrácení, aniž by byly kupujícímu účtovány další poplatky.

5.11. Způsob platby
a) platba formou dobírky – cena 1,95 EUR s DPH
b) platba bankovní kartou prostřednictvím platební brány GoPay – cena 0 EUR s DPH
c) platba převodem na účet Prodejce – cena 0 EUR s DPH
d) Podrobný platný ceník plateb se nachází v sekci možnosti platby:
https://www.pabex.cz/informace-pro-vas/moznosti-platby/

5.12. Způsob dopravy
a) na pobočku Slovenské pošty je možné doručení do hmotnosti 20 kg
b) do balíkových boxů Slovenské pošty odesíláme 1 balík do 5 kg s maximálními rozměry: 60x50x45 cm,
c) na adresu prostřednictvím Slovenské pošty je možné doručit balík do hmotnosti 50 kg.
d) Podrobný platný ceník dopravy se nachází v sekci způsoby dopravy:
https://www.pabex.cz/informace-pro-vas/sposoby-dopravy/

6. Kupní cena
6.1. Kupní cena za zboží dohodnutá v kupní smlouvě mezi obchodníkem a kupujícím je uvedena v akceptaci objednávky (dále jen "kupní cena"). Pokud je kupní cena uvedená v potvrzení o přijetí objednávky vyšší než cena za identické zboží uvedená v nabídce elektronického obchodu v době odeslání objednávky kupujícím, obchodník doručí kupujícímu elektronickou zprávu s informací o nabídce nové kupní ceny v jiné výši, která se považuje za návrh obchodníka na uzavření nové kupní smlouvy, který musí kupující výslovně potvrdit e-mailem nebo písemně, aby došlo k platnému uzavření kupní smlouvy.
6.2. Kupující je povinen zaplatit obchodníkovi kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží v hotovosti, resp. platební kartou při osobním převzetí zboží, dobírkou na místě dodání zboží nebo bezhotovostním převodem na účet obchodníka uvedený v akceptaci objednávky nebo na internetové stránce obchodníka před převzetím zboží. Kupující může využít i možnost spotřebitelského splátkového úvěru – více informací získáte zde.
6.3. V případě, že kupující zaplatí obchodníkovi kupní cenu bezhotovostním převodem, za den platby se považuje den, kdy byla celá kupní cena připsána na účet obchodníka.
6.4. Kupující je povinen zaplatit obchodníkovi kupní cenu za dohodnuté zboží v lhůtě dle kupní smlouvy, nejpozději však při převzetí zboží.
6.5. V případě, že kupující nezaplatí obchodníkovi celou kupní cenu do okamžiku dodání zboží na Místo a smluvní strany se nedohodly na zaplacení kupní ceny za zboží na splátky, je obchodník oprávněn odmítnout dodání zboží kupujícímu.
6.6. Náklady spojené s montáží a vynášením zboží nejsou zahrnuty v kupní ceně a obchodník tyto služby není povinen kupujícímu poskytnout.

7. Nabytí vlastnictví a přechod nebezpečí škody na zboží
7.1. Převzetím zboží na dohodnutém místě přechází vlastnické právo k zboží na kupujícího. Kupující, který nesplňuje definici spotřebitele uvedenou v § 52 odst. 4 Občanského zákoníku, nabývá vlastnické právo k zboží až úplným zaplacením celé kupní ceny za zboží.
7.2. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v okamžiku, kdy kupující nebo třetí osoba zmocněná kupujícím převezme zboží od obchodníka nebo od jeho zástupce pověřeného doručením zboží, nebo když tak neučiní včas, tak v okamžiku, kdy obchodník umožní kupujícímu nakládat se zbožím a kupující zboží neprevezme.

8. Odpovědnost za vady
8.1. Obchodník odpovídá za jakoukoliv vadu, kterou má prodané zboží v okamžiku jeho dodání a která se projeví do dvou let od dodání zboží. U použitých věcí se mohou smluvní strany dohodnout na kratší době odpovědnosti obchodníka za vady, nikoli však kratší než jeden rok od dodání zboží. Pokud se vada projeví do uplynutí této doby, předpokládá se, že jde o vadu, kterou mělo zboží již v okamžiku dodání. To neplatí, pokud se prokáže opak nebo pokud je tento předpoklad neslučitelný s povahou zboží nebo vady.
8.2. Pokud je předmětem koupě věc s digitálními prvky, u které má být digitální obsah dodáván nebo digitální služba poskytována nepřetržitě během dohodnuté doby, obchodník odpovídá za každou vadu, která se vyskytne nebo projeví během celé dohodnuté doby, minimálně však během dvou let od dodání věci s digitálními prvky.
8.3. Pokud obchodník odpovídá za vadu prodaného zboží, kupující má vůči němu právo na odstranění vady opravou nebo výměnou (§ 623 Občanského zákoníku), právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo od kupní smlouvy odstoupit (§ 624 Občanského zákoníku).
8.4. Kupující může uplatňovat práva z odpovědnosti za vady pouze pokud vytkne vadu do dvou měsíců od zjištění vady, nejpozději však do uplynutí doby odpovědnosti obchodníka za vady.
8.5. Obchodník nebo určená osoba poskytne kupujícímu písemné potvrzení o vytknutí vady bezodkladně po vytknutí vady kupujícím. V potvrzení o vytknutí vady uvede obchodník lhůtu, ve které bude vada odstraněna. Tato lhůta nesmí být delší než 30 dní ode dne vytknutí vady, pokud delší lhůta není odůvodněna objektivním důvodem, který obchodník nemůže ovlivnit.
8.6. Obchodník nebo určená osoba vydá kupujícímu potvrzení o vytknutí vady zboží ve vhodné formě zvolené obchodníkem, např. ve formě e-mailu nebo písemně, ve kterém je povinen přesně označit vytknuté vady zboží a znovu poučit kupujícího o jeho právech, které mu vyplývají z § 623 a § 624 Občanského zákoníku.

8.7. Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou zboží nebo opravou zboží. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný, nebo který by v porovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil obchodníkovi neúměrné náklady s ohledem na všechny okolnosti.
8.8. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, může kupující požadovat její bezplatné odstranění. Obchodník vadu odstraní v přiměřené lhůtě. Přiměřenou lhůtou se rozumí nejkratší čas, který obchodník potřebuje na posouzení vady a na opravu nebo výměnu zboží s ohledem na povahu zboží a povahu a závažnost vady.
8.9. Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné, nebo pokud by si s ohledem na všechny okolnosti vyžádaly neúměrné náklady.
8.10. Za účelem opravy nebo výměny kupující předá nebo zpřístupní zboží obchodníkovi nebo jím určené osobě.
8.11. Obchodník dodá opravené zboží nebo náhradní zboží kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadné zboží, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Pokud kupující neprevezme zboží v lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může obchodník zboží prodat. Pokud jde o zboží vyšší hodnoty, obchodník kupujícího o zamýšleném prodeji včas informuje a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu na převzetí zboží.
8.12. Obchodník bezodkladně po prodeji vyplatí kupujícímu výtěžek z prodeje zboží po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na jeho uskladnění a prodeji, pokud kupující uplatní právo na podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené obchodníkem v oznámení o zamýšleném prodeji zboží.
8.13. Pokud obchodník odmítne odpovědnost za vadu, důvody odmítnutí písemně oznámí kupujícímu. Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost obchodníka za vadu, může vytknout vadu opakovaně a obchodník nemůže odmítnout odpovědnost za vadu.
8.14. Kupující má vůči obchodníkovi právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s vytknutím vady, za kterou odpovídá obchodník, a uplatněním práv z odpovědnosti za vadu. Kupující musí své právo uplatnit u obchodníka nejpozději do dvou měsíců od dodání opraveného nebo náhradního zboží, poskytnutí slevy z ceny nebo vrácení ceny po odstoupení od smlouvy, jinak právo zanikne.
8.15. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může odstoupit od kupní smlouvy i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty, pokud obchodník zboží neopraví ani nevymění, nebo obchodník odmítl vadu odstranit na základě bodu 8.9, nebo má zboží stejnou vadu i po opravě nebo výměně zboží, nebo je vada tak závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny, resp. odstoupení od smlouvy, nebo obchodník vyhlásil, resp. je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných potíží pro kupujícího.
8.16. Pokud se smlouva týká koupi více zboží, kupující může odstoupit od ní pouze ve vztahu k vadnému zboží. Ve vztahu k ostatnímu zboží může odstoupit od smlouvy pouze pokud nelze důvodně očekávat, že bude mít zájem ponechat si ostatní zboží bez vadného zboží.
8.17. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle bodu 8.15, pokud se kupující podílel na vzniku vady, nebo pokud je vada zanedbatelná.
8.18. Obchodník po odstoupení od smlouvy kupujícím a vrácení zboží zpět obchodníkovi, vrátí kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dní od dne vrácení zboží nebo po prokázání, že kupující zboží odeslal obchodníkovi, podle toho, který okamžik nastane dříve. Obchodník vrátí kupní cenu nebo vyplatí slevu kupujícímu stejným způsobem, jaký použil kupující při zaplacení kupní ceny, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady.
8.19. Na vyřizování odpovědnosti za vady se vztahuje čl. 8 těchto obchodních podmínek. Kupující byl řádně seznámen a informován o podmínkách a způsobu uplatňování odpovědnosti za vady zboží včetně údajů o tom, kde lze odpovědnost za vady uplatnit, tak že umístil tyto obchodní podmínky na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka a kupující měl možnost si je v čase před odesláním objednávky přečíst.

8.20. Odpovědnost za vady se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím od obchodníka prostřednictvím elektronického obchodu na internetové stránce elektronického obchodu obchodníka.
8.21. Pokud zboží vykazuje vady, kupující má právo uplatnit odpovědnost za vady v provozovně obchodníka nebo u určené osoby tak, že doručí zboží do provozovny obchodníka nebo provozovny určené osoby a doručí obchodníkovi, resp. určené osobě projev vůle kupujícího uplatnit si své právo (dále jen „Oznámení o vytknutí vady“) např. ve formě vyplněného formuláře na uplatnění odpovědnosti za vady, který je umístěn na příslušné podstránce elektronického obchodu obchodníka. Obchodník doporučuje zboží při jeho zasílání pojistit. Zásilky na dobírku obchodník ani určená osoba nepřebírá. Kupující je povinen v Oznámení o vytknutí vady pravdivě uvést všechny požadované informace, zejména přesně označit druh a rozsah vady zboží; kupující zároveň uvede, které ze svých práv vyplývajících z § 623 Občanského zákoníku uplatňuje. Seznam určených osob je uveden na příslušné podstránce elektronického obchodu nebo ho kupujícímu zašle na jeho žádost obchodník.
8.22. Řízení týkající se odpovědnosti za vady zboží, které se dá doručit obchodníkovi, začíná dnem, kdy jsou splněny kumulativně všechny následující podmínky:
a) doručení Oznámení o vytknutí vady zboží obchodníkovi nebo určené osobě,
b) doručení zboží od kupujícího obchodníkovi nebo určené osobě,
c) doručení přístupových kódů, hesel apod. k zboží obchodníkovi nebo určené osobě, pokud jsou tyto údaje nezbytné pro identifikaci vady zboží a opravu zboží;
8.23. Pokud jde o vytknutí vady u zboží, které nelze objektivně doručit obchodníkovi – zboží je pevně zabudováno, nebo nadrozměrné zboží smontované jednorázovými nerozebíratelnými spoji, např. lepením, nýtováním, svařováním, pájením apod. – (dále jen „Nedoručitelné zboží“), může se obchodník s kupujícím dohodnout, že obchodník tento zboží posoudí osobně, resp. prostřednictvím ním pověřené osoby přímo u kupujícího. Kupující je v tomto případě kromě splnění podmínek podle bodů 8.22 písm. a) a c) těchto obchodních podmínek povinen poskytnout veškerou potřebnou součinnost k provedení prohlídky Nedoručitelného zboží obchodníkem nebo třetí osobou pověřenou obchodníkem. Řízení týkající se Nedoručitelného zboží začíná dnem, kdy byla provedena prohlídka Nedoručitelného zboží podle první věty. Pokud však obchodník nebo ním pověřená třetí osoba po dohodě s kupujícím navzdory poskytnuté potřebné součinnosti ze strany kupujícího nezajistí provedení prohlídky Nedoručitelného zboží v přiměřené lhůtě, nejpozději však do 10 dní od doručení Oznámení o vytknutí vady obchodníkovi, řízení začíná dnem doručení Oznámení o vytknutí vady zboží obchodníkovi.
8.24. Obchodník při odstranění vady zajistí odstranění zboží a instalaci opraveného zboží nebo náhradního zboží, pokud si to výměna nebo oprava zboží vyžaduje.
8.25. Obchodník odpovídá za vadu, která byla způsobena nesprávnou montáží, nebo instalací zboží, digitálního obsahu nebo digitální služby ve smyslu § 619 odst. 4 Občanského zákoníku.
8.26. Kupující je oprávněn rozhodnout se, které ze svých práv ve smyslu § 623 Občanského zákoníku uplatňuje a zároveň je povinen bezodkladně informaci o svém rozhodnutí doručit obchodníkovi, resp. oprávněné osobě. Na základě rozhodnutí kupujícího, které ze svých práv ve smyslu § 623 Občanského zákoníku uplatňuje, je obchodník nebo určená osoba povinna určit způsob vyřízení vytknutí odpovědnosti za vady.
8.27. Odpovědnost se nevztahuje na vady, na základě kterých si kupující s obchodníkem při uzavírání smlouvy dohodli sníženou cenu a o kterých s ohledem na tuto okolnost musel kupující vědět.
8.28. Obchodník neodpovídá za vady zboží:
a) pokud kupující neuplatnil své právo, týkající se odpovědnosti obchodníka za vadu zboží do uplynutí doby odpovědnosti obchodníka za vady zboží,
b) pokud je vadou zboží mechanické poškození zboží způsobené kupujícím,
c) pokud vada zboží vznikla používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svou intenzitou, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí zboží,
d) pokud vada zboží vznikla neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
e) pokud vada zboží vznikla poškozením zboží nadměrným zatěžováním, nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami běžného používání zboží,
f) pokud vada zboží vznikla poškozením zboží neodvratitelnými a/nebo nepředvídatelnými událostmi,
g) pokud vada zboží vznikla poškozením zboží náhodnou zkázu a náhodným zhoršením,
h) pokud vada zboží vznikla neodborným zásahem, poškozením vodou, ohněm, statickou nebo atmosférickou elektřinou nebo jiným zásahem vyšší moci,
i) pokud vada zboží vznikla zásahem do zboží neoprávněné osoby.
Pokud zásilka není kompletní, resp. pokud jde o zjevnou vadu, kterou kupující mohl zjistit kontrolou zásilky při doručení zboží a kterou neoznámil zástupci obchodníka v souladu s bodem 5.9 těchto obchodních podmínek, pozdější vytknutí vady tohoto druhu bude možné uznat pouze pokud kupující prokáže, že vytknuté vady měl zboží již při převzetí kupujícím.
8.29. O výsledku vyřízení vytknutí odpovědnosti za vady bude obchodník informovat kupujícího bezprostředně po ukončení řízení telefonicky nebo e-mailem a zároveň mu bude spolu se zbožím, resp. prostřednictvím e-mailu doručen doklad o vyřízení vytknutí odpovědnosti za vady.

8.30. Zasílané zboží sportovní výživy, potraviny v dárkových koších a krmiva pro zvířata mají dobu minimální trvanlivosti delší než 2 měsíce před datem spotřeby. V případě kratší exspirační doby kontaktuje obchodník kupujícího telefonicky nebo e-mailem a zásilka je odeslána pouze se souhlasem kupujícího.
8.31. V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém bude uvedena informace o výměně zboží, a případné další vytknutí odpovědnosti za vady se uplatňují na základě kupní smlouvy a tohoto dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.
8.32. Vyřízení uplatněné odpovědnosti za vady se vztahuje pouze na vady uvedené v Oznámení o vytknutí vady a v potvrzení o vytknutí vady zboží podle bodu 8.6. těchto obchodních podmínek.
8.33. Oprávnění kupujícího na uplatnění odpovědnosti za vady zboží je po tom, co využil své právo a požádal obchodníka o odstranění vady zboží podle bodu 8.3 těchto obchodních podmínek, spotřebováno a bez ohledu na výsledek řízení o odpovědnosti za vady bude případné opětovné vytknutí téže jedinečné vady (ne vady stejného druhu) bez předložení znaleckého odborného posudku nebo odborného stanoviska vydanými akreditovanou, autorizovanou nebo notifikovanou osobou zamítnuto.
8.34. Ustanovení čl. 8 těchto obchodních podmínek výslovně neplatí pro subjekty nesplňující definici spotřebitele uvedenou v § 52 odst. 4 Občanského zákoníku.

9. Osobní údaje a jejich ochrana
9.1. Smluvní strany se dohodly, že kupující je za účelem řádného vybavení a doručení objednávky v případě, že je fyzickou osobou, povinen oznámit obchodníkovi v objednávce své jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
9.2. Smluvní strany se dohodly, že kupující je za účelem řádného vybavení a doručení objednávky v případě, že je právnickou osobou, povinen oznámit obchodníkovi v objednávce své obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, IČO, IČ DPH (pokud mu bylo přiděleno), telefonní číslo a e-mailovou adresu.
9.3. Kupující, který se v rámci internetového obchodu zaregistroval, si může kdykoli zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje, jakož i zrušit svou registraci po přihlášení na internetové stránce elektronického obchodu v části „Můj profil“.
9.4. Obchodník tímto oznamuje kupujícímu, že ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 z 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob při zpracování osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, kterým se ruší směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně údajů), (dále jen „Nařízení“), obchodník jako správce informačního systému bude v procesu uzavírání kupní smlouvy zpracovávat osobní údaje kupujícího bez jeho souhlasu jako dotčené osoby, protože zpracování osobních údajů kupujícího bude prováděno obchodníkem v rámci před-smluvních vztahů s kupujícím a zpracování osobních údajů kupujícího je nezbytné pro plnění z kupní smlouvy, v níž vystupuje kupující jako jedna ze smluvních stran.
9.5. Ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení může obchodník po doručení objednaného zboží, resp. služby kupujícímu, na základě oprávněného zájmu zpracovávat osobní údaje kupujícího i pro účely přímého marketingu a zasílat na e-mailovou adresu kupujícího informace o nových produktech, slevách a akcích na nabízených zbožích, resp. službách.
9.6. Obchodník se zavazuje, že bude s osobními údaji kupujícího zacházet a nakládat v souladu s platnými právními předpisy SR.
9.7. Obchodník prohlašuje, že ve smyslu čl. 5 odst. 1 písm. a) a písm. b) Nařízení bude osobní údaje kupujícího získávat výlučně pro účel uvedený v těchto obchodních podmínkách.
9.8. Obchodník prohlašuje, že pro jiné účely než je uvedeno v těchto obchodních podmínkách bude získávat osobní údaje kupujícího vždy samostatně na adekvátním právním základě a zároveň zajistí, že se tyto osobní údaje budou zpracovávat a využívat výlučně způsobem, který odpovídá účelu, pro který byly shromážděny, a nebude je slučovat s osobními údaji, které byly získány pro jiný účel nebo pro účel plnění kupní smlouvy.
9.9. Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka před odesláním objednávky potvrdil, že obchodník mu dostatečným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem oznámil:
a) své identifikační údaje, které jsou uvedeny v čl. 1 těchto obchodních podmínek, prokazující totožnost obchodníka,
b) kontaktní údaje obchodníka, resp. odpovědné osoby obchodníka,
c) účel zpracování osobních údajů, kterým je uzavření kupní smlouvy mezi obchodníkem a kupujícím a právní základ zpracování osobních údajů,
d) že požadované osobní údaje pro účely uzavření kupní smlouvy a řádného vybavení a doručení objednávky je kupující povinen poskytnout,
e) pokud se zpracování zakládá na čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení, že oprávněným zájmem, který obchodník sleduje, je přímý marketing,
f) identifikační údaje třetí strany, kterou je společnost, která doručí kupujícímu objednané zboží, resp. identifikační údaje jiných příjemců nebo kategorií příjemců osobních údajů, pokud existují,
g) dobu uchovávání osobních údajů, resp. kritéria pro její určení.
9.10. Obchodník prohlašuje, že bude zpracovávat osobní údaje v souladu s dobrými mravy a bude jednat způsobem, který neodporuje Nařízení ani jiným obecně závazným právním předpisům a ani je nebude obcházet.
9.11. Obchodník v souladu s Nařením poskytuje kupujícímu, jehož údaje zpracovává, následující informace:
a) totožnost a kontaktní údaje obchodníka a v příslušných případech zástupce obchodníka,
b) kontaktní údaje případné odpovědné osoby,
c) účely zpracování, pro které jsou osobní údaje určeny, jakož i právní základ zpracování,
d) pokud se zpracování zakládá na čl. 6 odst. 1 písm. f), oprávněné zájmy, které sleduje obchodník nebo třetí strana,
e) okruh příjemců, nebo kategorie příjemců osobních údajů, pokud existují,
f) v relevantním případě informaci o tom, že obchodník zamýšlí přenést osobní údaje do třetí země nebo mezinárodní organizaci,
g) dobu uchovávání osobních údajů, resp. kritéria pro její určení,
h) informace o existenci práva požadovat od obchodníka přístup k jeho osobním údajům a práva na jejich opravu nebo vymazání nebo omezení zpracování nebo práva namítat proti zpracování, jakož i práva na přenositelnost údajů,
i) právo podat stížnost dozornému orgánu,
j) informace o tom, zda je poskytování osobních údajů zákonnou nebo smluvní požadavkem, nebo požadavkem, který je nezbytný pro uzavření smlouvy, zda je kupující povinen poskytnout osobní údaje, jakož i možné následky neposkytnutí těchto údajů,
k) existenci automatizovaného rozhodování včetně profilování;
Kupující má právo získat od obchodníka kopii osobních údajů, které se zpracovávají, a k ní má právo získat také všechny výše uvedené informace. Za jakékoliv další kopie, o které kupující požádá, může obchodník účtovat poplatek odpovídající administrativním nákladům na vyhotovení kopie.
9.12. Pokud kupující uplatní své právo podle bodu 9.11 písemně nebo elektronicky a z obsahu jeho žádosti vyplývá, že uplatňuje své právo podle bodu 9.11, žádost se považuje za podanou podle tohoto Nařízení.
9.13. Kupující má právo u obchodníka namítat proti zpracování jeho osobních údajů, o kterých předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu, včetně profilování v rozsahu, v jakém souvisí s takovýmto přímým marketingem. Pokud kupující namítne takovéto zpracování, obchodník ukončí zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu od dne doručení takovéto námitky obchodníkovi a osobní údaje dotčeného kupujícího se pro tyto účely již nesmí a nebudou zpracovávat.

9.14. Kupující při podezření, že jeho osobní údaje jsou neoprávněně zpracovávány, může podat o tom stížnost Úřadu na ochranu osobních údajů SR. Pokud kupující nemá způsobilost k právním úkonům v plném rozsahu, jeho práva může uplatnit zákonný zástupce.
9.15. Obchodník přijme vhodná opatření s cílem poskytnout kupujícímu všechny informace uvedené v bodě 9.11 v stručné, transparentní, srozumitelné a snadno dostupné formě, jasně a jednoduše formulované. Obchodník poskytne informace elektronicky nebo v souladu s Nařením jinými prostředky, na kterých se s kupujícím dohodne.
9.16. Informace o opatřeních, které byly přijaty na základě žádosti kupujícího, poskytne obchodník kupujícímu bez zbytečného odkladu, v každém případě do jednoho měsíce od doručení žádosti.
9.17. Obchodník tímto oznamuje kupujícímu, že z titulu plnění uzavřené smlouvy se při zpracování osobních údajů kupujícího předpokládá, že osobní údaje kupujícího budou poskytnuty a zpřístupněny následujícím třetím stranám, resp. okruhu příjemců:
a. Slovenská pošta, a.s., se sídlem Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36631124, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Banská Bystrica, Oddíl Sa, Vložka č. 803/S – třetí subjekt zajišťující přepravní služby
b. LUCAS s.r.o., J. A. Komenského 18B, Banská Bystrica 974 01, Slovenská republika – třetí subjekt zajišťující účetnictví
c. Heureka Shopping s.r.o., Karolinská 650/1, 186 00 Praha 8 – Karlín, ČR, IČO: 02387727 – třetí subjekt zajišťující spokojenost s fungováním webového sídla a zajišťující fungování služby Overeno zákazníky
d. GOPAY s.r.o. Planá 67 370 01 Planá Česká republika IČ: 26046768, společnost je registrována v Obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, spis. zn. C/11030 – třetí subjekt zajišťující platební bránu
e. GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., sídlo: 1039 Budča 962 33, IČO: 36 624 942, zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Banská Bystrica, oddíl: Sro, vložka č. 9084/S

10. Odstoupení od kupní smlouvy
10.1. Pokud obchodník nemůže splnit své povinnosti vyplývající mu z kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo pokud výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží dohodnutého v kupní smlouvě přerušil výrobu nebo vykonal tak závažné změny, které znemožnily realizaci splnění povinností obchodníka vyplývajících z kupní smlouvy nebo z důvodů vyšší moci, nebo pokud ani při vynaložení všeho úsilí, které lze od něj spravedlivě požadovat, není schopen dodat zboží kupujícímu v lhůtě určené těmito obchodními podmínkami, je obchodník povinen tuto skutečnost bezodkladně informovat kupujícího a zároveň povinen nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost pro kupujícího odstoupit od kupní smlouvy, resp. stornovat objednávku, pokud kupní smlouva ještě nebyla uzavřena. Stornovat objednávku může kupující telefonicky nebo doručením e-mailu. Pokud kupující v přiměřené lhůtě nepřijme náhradní plnění nabízené obchodníkem ani neodstoupí od kupní smlouvy, je obchodník oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a v případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, obchodník je povinen vrátit již uhrazenou kupní cenu nebo její část v lhůtě 14 dní ode dne doručení odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu.
Pokud obchodník z výše uvedených důvodů není schopen dodat kupujícímu zboží za cenu, která je uvedena v objednávce, a tuto skutečnost oznámí kupujícímu před závaznou akceptací objednávky, obchodník není povinen akceptovat návrh kupujícího na uzavření kupní smlouvy. V případě, že kupující odstoupí od kupní smlouvy, resp. stornuje objednávku z důvodů uvedených v tomto bodě těchto obchodních podmínek, je obchodník povinen vrátit kupujícímu již zaplacenou zálohu za zboží dohodnuté v kupní smlouvě bez zbytečného odkladu, nejpozději však v lhůtě 14 dní ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, stejným způsobem, jaký použil kupující při své platbě, pokud se s kupujícím nedohodne na jiném způsobu vrácení, aniž by byly kupujícímu účtovány další poplatky.
10.2. Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu v souladu s § 19 a násl. Zákona v lhůtě 14 dní od převzetí zboží, resp. ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud obchodník včas a řádně splnil informační povinnosti podle § 15 Zákona.

10.3. Kupující má právo v rámci této lhůty po převzetí zboží rozbalit a vyzkoušet obdobným způsobem, jak je obvyklé při nákupu v klasickém „kamenném“ obchodě, a to v rozsahu potřebném k zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
10.4. Lhůta na odstoupení od smlouvy začíná plynout v den, kdy kupující nebo ním určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se:
a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce dodává odděleně, ode dne převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, ode dne převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
c) na základě smlouvy zboží dodává opakovaně během vymezeného období, ode dne převzetí prvního dodaného zboží.
10.5. Kupující může odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je koupě zboží, i před začátkem plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy.
10.6. Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku v listinné podobě nebo v podobě zápisu na jiném trvanlivém médiu. Kupující může použít vzorový formulář na odstoupení od smlouvy, který tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních podmínek.
10.7. Odstoupení od kupní smlouvy podle předchozího bodu těchto obchodních podmínek musí obsahovat informace, na základě kterých obchodník dokáže jednoznačně a bez jakýchkoliv pochybností identifikovat objednávku a produkt, který chce zákazník vrátit. Takovými jsou např. i informace požadované ve vzorovém formuláři na odstoupení od kupní smlouvy, který tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních podmínek: identifikace kupujícího, datum případně číslo objednávky, název a specifikace zboží. Doporučujeme uvést i preferovaný způsob, jakým má obchodník vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu kupujícího.
10.8. Obchodník je povinen bezodkladně po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy poskytnout kupujícímu potvrzení o jeho doručení na trvanlivém médiu, pokud kupující odstoupil od smlouvy použitím speciální funkce nebo formuláře na odstoupení od smlouvy, které jsou dostupné v online rozhraní obchodníka.
10.9. Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, ruší se od začátku i každá doplňková smlouva související s kupní smlouvou, od které kupující odstoupil. To neplatí, pokud se smluvní strany výslovně dohodnou na dalším trvání doplňkové smlouvy. Od kupujícího není možné požadovat žádné náklady nebo jiné platby v souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy, kromě úhrady nákladů a plateb uvedených v § 21 odst. 3 a 5, a v § 22 odst. 3 Zákona a ceny za službu, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí služby a došlo k úplnému poskytnutí služby.
10.10. Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však v lhůtě do 14 dní od dne odstoupení od kupní smlouvy zaslat zboží zpět na adresu sídla provozovatele nebo ho předat obchodníkovi nebo osobě pověřené obchodníkem na převzetí zboží. To neplatí, pokud obchodník navrhl, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty tohoto bodu těchto obchodních podmínek se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží odevzdáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.
10.11. Kupující je povinen doručit obchodníkovi zboží kompletní, včetně kompletní dokumentace, nepoškozené, podle možnosti v originálním obalu a nepoužité.
10.12. Doporučuje se zboží pojistit. Zásilky na dobírku obchodník nepřebírá. Obchodník je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní od dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit kupujícímu všechny platby, které od něho přijal na základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků. Obchodník není povinen vrátit kupujícímu platby podle tohoto bodu těchto obchodních podmínek před tím, než mu bude doručeno zboží nebo než kupující prokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, pokud obchodník nenavrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
10.13. Obchodník je povinen vrátit kupujícímu všechny platby v rozsahu odpovídajícímu odstoupení od smlouvy, pokud kupující neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku, ale odstoupil pouze ve vztahu ke konkrétním produktům. Obchodník nemůže kupujícímu účtovat dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.
10.14. Obchodník není povinen uhradit kupujícímu dodatečné náklady, pokud si kupující výslovně zvolil jiný způsob dodání, než je nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si zvolil kupující, a náklady na nejlevnější způsob dodání nabízený obchodníkem.
10.15. Kupující nese náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě pověřené obchodníkem na převzetí zboží. To neplatí, pokud obchodník souhlasil, že je ponese sám, nebo pokud si nesplnil povinnost podle § 15 odst. 1 písm. g) Zákona.
10.16. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného k zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Kupující neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud si obchodník nesplnil informační povinnost o právu kupujícího odstoupit od smlouvy podle § 15 odst. 1 písm. f) Zákona.
10.17. Obchodník je povinen vrátit kupujícímu kupní cenu za zboží stejným způsobem, jaký použil kupující při své platbě, pokud se s kupujícím nedohodne na jiném způsobu vrácení plateb, aniž by kupujícímu v této souvislosti byly účtovány další poplatky.
10.18. V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a doručí obchodníkovi zboží, které je používané, poškozené nebo neúplné, zavazuje se kupující uhradit obchodníkovi:
a) hodnotu, o kterou se snížila hodnota zboží ve smyslu § 457 Občanského zákoníku v skutečné výši,
b) náklady, které vznikly obchodníkovi v souvislosti s opravou zboží a jeho uvedením do původního stavu, kalkulované podle ceníku pro pozáruční servis zboží.
Kupující je povinen v souladu s tímto bodem obchodních podmínek uhradit obchodníkovi náhrady nejvíce ve výši rozdílu mezi kupní cenou zboží a hodnotou zboží v době odstoupení od kupní smlouvy.
10.19. Jednostranné započítání pohledávek obchodníka a kupujícího, které vzniknou odstoupením od smlouvy podle § 19 odst. 1 Zákona, se zakazuje.

10.20. V souladu s § 19 odst. 1 Zákona kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem jsou:

  • dodání zboží vyrobeného podle specifikací kupujícího nebo zboží vyrobeného na míru,
  • dodání zboží, které podléhá rychlému zhoršení kvality nebo zkáze,
  • dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
  • dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru prodávaných v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,
  • dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,
  • dodání digitálního obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud se jeho poskytování začalo s výslovným souhlasem kupujícího a kupující prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy zahájením dodávání digitálního obsahu, a obchodník poskytl o tom kupujícímu potvrzení,
  • poskytnutí služby, pokud se její poskytování začalo s výslovným souhlasem kupujícího a kupující prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a pokud došlo k úplnému poskytnutí služby.

10.21. Ustanovení čl. 10 těchto obchodních podmínek výslovně neplatí pro subjekty nesplňující definici spotřebitele uvedenou v § 52 odst. 4 Občanského zákoníku.

11. Závěrečná ustanovení
11.1. Pokud je kupní smlouva uzavřena písemně, jakákoliv její změna musí mít písemnou formu.
11.2. Smluvní strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude uskutečňována formou e-mailových zpráv.
11.3. Na vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení Občanského zákoníku, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickém obchodu a o změně a doplnění zákona č. 128/2002 Z.z. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů ve znění zákona č. 284/2002 Z.z. v pozdějších předpisech a Zákona.
11.4. Spotřebitel má právo podat obchodníkovi žádost o nápravu, pokud mezi spotřebitelem a obchodníkem vznikne spor z uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady nebo pokud se spotřebitel domnívá, že obchodník porušil jiná práva spotřebitele. Pokud obchodník na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dní ode dne jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů. Příslušným subjektem na alternativní řešení spotřebitelských sporů s obchodníkem je Slovenská obchodní inspekce P.O.Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk); spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí.
11.5. Spotřebitel může pro podání návrhu na alternativní řešení svého sporu využít platformu pro řešení sporů online, která je dostupná na webové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
11.6. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.
11.7. Kupující bude před odesláním objednávky vyzván, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil, přečetl je, porozuměl jejich obsahu a v celém rozsahu s nimi souhlasí.

Příloha č. 1
Vzorec formuláře pro odstoupení od smlouvy

(vyplňte a zašlete tento formulář pouze v případě, že si přejete odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku)

Komu:
E.K. Company s.r.o
Náměstí Ľudovíta Štúra 31, 974 05 Banská Bystrica
info@pabex.cz

Tímto oznamuji/oznamujeme (), že odstupuji/odstupujeme () od kupní smlouvy o dodání nebo poskytnutí tohoto produktu:
………………
Datum objednání/datum přijetí () ……………
Jméno spotřebitele/spotřebitelů (
) ……………
Adresa spotřebitele/spotřebitelů () ……………
Podpis spotřebitele/spotřebitelů (
) (pokud tento formulář podáváte v listinné podobě)
……………………
Datum ……………
(*) Nehodící se přeškrtněte.


Příloha č. 2
Poučení o uplatnění práva kupujícího na odstoupení od kupní smlouvy

  1. Právo na odstoupení od kupní smlouvy
    Pokud nakupujete jako spotřebitel, máte právo odstoupit od této kupní smlouvy bez uvedení důvodu v lhůtě 14 dní.
    Lhůta na odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezmete zboží, resp. ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo ode dne uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu jinak než na hmotném nosiči.
    Při uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy nás informujte o svém rozhodnutí odstoupit od této kupní smlouvy jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou, faxem nebo e-mailem) na adrese E.K. Company s.r.o Náměstí Ľudovíta Štúra 31, 974 05 Banská Bystrica, info@pabex.cz
    Pro tento účel můžete použít vzorový formulář na odstoupení od kupní smlouvy, který jsme Vám poslali nebo zaslali, a který se nachází jako příloha č. 1 obchodních podmínek. Jeho použití však není povinné. V případě zájmu máte možnost vyplnit a zaslat vzorový formulář na odstoupení od kupní smlouvy nebo jakékoliv jiné jednoznačné prohlášení o odstoupení od kupní smlouvy i elektronicky prostřednictvím webového sídla našeho internetového obchodu [www.pabex.cz]. Pokud využijete tuto možnost, přijetí odstoupení od kupní smlouvy Vám bezodkladně potvrdíme e-mailem, resp. na jiném trvanlivém médiu.
    Lhůta na odstoupení od kupní smlouvy je zachována, pokud zašlete oznámení o uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy před tím, než uplyne lhůta na odstoupení od kupní smlouvy.
    Pokud je předmětem kupní smlouvy koupě zboží, můžete od kupní smlouvy odstoupit i před začátkem plynutí lhůty na odstoupení od smlouvy.

  2. Důsledky odstoupení od smlouvy
    Po odstoupení Vám vrátíme všechny platby, které jste uhradili v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k Vám. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který nabízíme. Platby Vám budou nejpozději do 14 dní ode dne, kdy nám bude doručeno Vaše oznámení o odstoupení od této kupní smlouvy. Jejich úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký jste použili při Vaší platbě, pokud jste výslovně nesouhlasili s jiným způsobem platby, a to bez účtování jakýchkoliv dalších poplatků.
    S vrácením platby můžeme čekat do vrácení zboží zpět na naši adresu, nebo do prokázání, že jste zboží odeslali zpět, podle toho, co nastane dříve.
    Zašlete nám zboží zpět nebo ho přineste na adresu sídla společnosti bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 14 dní ode dne uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud zboží odešlete zpět před uplynutím 14denní lhůty. Přímé náklady na vrácení zboží nesete Vy.
    Upozorňujeme Vás, že v případě odstoupení od kupní smlouvy odpovídáte za jakékoliv snížení hodnoty zboží v důsledku zacházení s ním v čase od jeho převzetí do momentu jeho vrácení jiným způsobem, než jaký je potřebný k zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
    Pokud jste požádali o zahájení poskytování služby během lhůty na odstoupení od smlouvy, máte povinnost uhradit nám cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne, kdy jste nám oznámili Vaše rozhodnutí odstoupit od této smlouvy.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz